Forming Plurals = Çoğul hale getirme


Forming Plurals = Çoğul hale getirme

·  İsimlerin çoğuna ‘s’ takısı getirilerek o isimler çoğul hale getirilir.

pen - pens          (tükenmez kalem – tükenmez kalemler)
pencil - pencils  (kalem – kalemler)
book - books      (kitap – kitaplar)
file - files            (dosya – dosyalar)
table – tables      (masa – masalar)
· s, ss, z, zz, x, ch, sh ve tch ile biten isimler “es” takısı ile çoğul hale getirilir.    

wish - wishes        (dilek, istek – dilekler)
watch – watches   ( saat – saatler )
fox – foxes           ( tilki – tilkiler )
bus – buses           ( otobüs - otobüsler)
potato – potatoes  ( patates – patatesler)
tax – taxes            ( vergi – vergiler)
·  Eğer bir isim tekil formda ‘y’ ile bitiyorsa çoğul yapmak için önce ‘y’ -‘I’ dönüşümü yapılmalı sonra da “es” eklenmelidir.

fly- flies                   (sinek - sinekler)
baby - babies            (bebek - bebekler)
candy – candies        (şeker – şekerler )
sky – skies                (gökyüzü)
spy – spies                (casus - casuslar)   
country – countries   (ülke - ülkeler)
citi – cities                 (şehir - şehirler)

Dikkat (Attention): Özel isimler kuralın istisnalarıdır. (Proper nouns are exceptions to the rule.)

the Candys (not Candies)
the Kennedys (not Kennedies)

·  Eğer bir isim tekil formda ‘y’ ile bitiyorsa çoğul yapmak için önce ‘y’ -‘I’ dönüşümü yapılmalı sonra da “es” eklenmelidir.

knife – knives     (bıçak - bıçaklar)
thief – thieves     (hırsız – hırsızlar)
shelf – shelves    (raf – raflar)

· Kurala uymayan bazı çoğul biçimler  (Some Irregular Plural Forms):

sheep – sheep        (koyun – koyunlar)
man - men             (adam – adamlar)
woman - women   (kadın – kadınlar)
foot – feet              ( ayak – ayaklar)
tooth – teeth         (diş – dişler)
child – children    (çocuk – çocuklar)

Dikkat (Attention): Tekil bir özne tekil bir fiil, çoğul bir özne ise çoğul bir fiil alır. A singular subject takes a singular verb, and a plural subject takes a plural verb. 
 

The media are presenting the story inaccurately. (Medya hikayeyi yanlış bir şekilde sunuyor.)  
Women are usually more sensitive than men. (Kadınlar genellikle erkeklerden daha duyarlıdır.)
Non-Singular/Plural Form Nouns
Tekil
Singular
Çoğul
Plural
Tekil şekli olmayanlar
No Singular Form
Çoğul şekli olmayanlar
No Plural Form
Pencil        (kalem)
car             (araba)
city            (şehir)
woman      (kadın)
book          (kitap)
dictionary (sözlük)
lesson        (ders)
foot           (ayak)
pencils
cars
cities
women
books
dictionaries
lessons
feet 
Cattle     (sığır, büyükbaş)
trousers  (pantolon)
scissors  (makas)
pliers      (pens, kerpeten)
police     (polis)
glasses    (gözlük)
pants       (pantolon)
shorts      (şort)
News           (haber, haberci)
information (bilgi)
measles       (kızamık)
furniture      (mobilya)
baggage       (bagaj)
advice          (tavsiye)
knowledge   (bilgi)
rubbish         (çöp)

to be fiilinin tekil çoğul örnekleri (Singular/Plural of "Verb TO BE")


a. A library is a useful building. (kütüphane yararlı bir binadır.)
Libraries are useful buildings.  (kütüphaneler yararlı binalardır.)

b. She is a clever girl.  (o zeki bir kız)
They are clever girls.  (onlar zeki kızlar.)

c. Is it a new shelf?       (o raf yeni mi)?
Are they new shelves? (o raflar yeni mi)?

d. Are these boys hungry? (o çocuklar aç mı)?
Is this boy hungry?        (o çocuk aç mı)?

e. He isn't a worker.      (o bir işçi değil.)
They aren't workers.     (onlar işçi değiller.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cardinal Numbers (Ana Sayılar)

Colours (Renkler)

Ordinal Numbers (Sıra Sayıları)